Pular para o conteúdo principal

Brazilian Alt Rock Legends, baby


Founded in 1991, Mickey Junkies have become recognized as one of the pioneers of Brazillian alt-rock. Their sound remains rooted in the alt-metal and post-hardcore sounds of the early 90's, singer Rodrigo Carneiro's low baritone rings out over the band's slow sludgy riffs. Their latest record, the primarily English language Since You've Been Gone, adds NWOBHM influences to the sound and goes all in on the genre's blues influence with the odd harmonica lick. Opener “Nothing to Say” rides out one of the band's best riffs, while Carneiro belts out sounding something like the child of Danzig and Jim Morrison. Highlights like “Tryin' to Resist,” “Since You've Been Gone,” and “Big Bad Wolves” add unexpected elements into the mix, while remaining true to the stripped down sound the band has spent 25 years honing. But closer “A Tired Vampire” surprises with an earnest acoustic blues number, Carneiro's voice hitting the bottom of his range to add danger to the song's seduction. The closing incantation “only lovers left alive” hovers in the air like a threat, you can cut the ambiguity with a knife.

By Nathan Leigh, AFROPUNK contributor


Surrupiado daqui.

Comentários

Postagens mais visitadas deste blog

Escovinha ou função, um breve estudo sociológico

'Back in black' (1986), do Whodini; “I’m a ho!” é a quarta faixa do álbum Dia desses, no Facebook, o amigo Neco Gurgel postou uma música do Whodini, a clássica “I’m a ho!”. Nos bailes black de periferia, o refrão da faixa era conhecido e sobretudo cantado como “Desamarrou (e não amarrou)”. Paródias do tipo eram bastante comuns naqueles tempos, final dos anos 1970, começo dos 1980. Na tradução marota da rapaziada, o funk "Oops upside your head", da Gap Band, por exemplo, ficou informalmente eternizada como "Seu cu só sai de ré". Já “DJ innovator”, de Chubb Rock, era “Lagartixa na parede”- inclusive gravada, quase que simultaneamente, por NDee Naldinho, em 1988, como “Melô da lagartixa”. A música do Whodini, lançada em 1986, remete a um fenômeno que tomou as ruas do centro de São Paulo, e periferias vizinhas, antes da cultura hip hop se estabelecer de fato: o escovinha, também chamado de função. Em “Senhor tempo bom”, de 1996, os mestres Thaíde & DJ Hu